traningspappan

Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Tommie Carolusson - 8 augusti 2013 20:51

Tänkte berätta om min utveckling som jag haft inom kost och träning under 1,5 år sen jag vann personligtränare och kostrådgivare på Actic i södertälje.


Innan jag vann min förändring så tränade jag regelbundet som nu ca 3-5gånger i veckan, tyckte själv att jag va i "form" man blir väl lite hemma blind i sin egen kropp =).

Jag tränade och tränade utan att få resultat. 


Sen kom min vändning när jag kom till Actic och träffade en hälsocoach som gick igenom hur mitt kost och levnadsätt var !

Då åt jag kl 07.00 frukost: 1 redbull

               kl 12.00 lunch : maten som serverades på jobbet (mkt kolhydrater för min del)

               kl 12-17 små åt jag det som fanns i skåpet hemma kunde va chips,ostbågar, godis eller kanske en kaka

               kl 17.00 middag kunde va en stor portion med spagetti och köttfärsås

               kl 20.00 vart jag sugen på något söt så jag hittade någor i skåpet eller gjorde 3mackor å mumsade i mig.


Då sa min hälsocoach till mig " ser du själv varför du inte kommer någonstans i din träning" ?

mitt svar : Kosten !!!!!!! det vart nästan lite pinsamt   när man gick igenom hur man la upp sin kost.

Vi kom fram till att jag hade för stort intag av socker och åt massor med kolhydrater samt att jag åt oregelbundna måltider!

Jag fick ett kost schema :

               kl. 07.00 Frukost: gröt med tex äppelbitar

               kl 10.30 mellanmål: banan med lite lättkvarg

               kl 12:00 lunch: grönsaker,keso och Fisk/kött/kyckling nästan inga kolhydrater 

               kl 15:00 mellanmål : keso med några kalkonskivor

               kl 17:00 middag: grönsaker,keso och Fisk/kött/kyckling nästan inga kolhydrater


Summan : nästan inget intag av kolhydrater, samt mera regelbundna måltider, sluta med småätandet och bara äta gott en dag iveckan.


Sen träffade jag min PT (personliga tränare ) han jobbade med funktionell träning, som var helt nytt för mig. =) Jag kan ju säga att jag har aldrig haft träningsvärk innan han mördade min kropp =).  

Lärde mig massor om träning och om att träna kroppen rätt!!

Märkte redan efter bara 1 månad att min kropp började utvecklas, bättre kondition, starkare,gick ner i vikt samt började få resultat av min träning =)

Att se resultatet av min träning/mående var de som fick mig att förtsätta med allt jag hade lärt mig om kost och träning.


Nu efter denna resa med Actic står jag på egna ben och jobbar stenhårt med min träning och hälsa, fast jag har 5barn, jobbar heltid så kämpar jag tillsammans med min fru för att vi ska få gå och träna på gym ut och springa!


Jag brukar säga att de är min träning och kosthållning som får mig att orka vara den pappa/man/arbetskollega som jag är !!


Det går att göra en förändrig !!


Nu ska ni få se min utveckling i bild från starten tills där jag är nu  !!



DÅ !!!                                               
                              NU !!!

                                                  

    

Av Tommie Carolusson - 8 augusti 2013 15:57


Tips på ett bra mellanmål

En tallrik kvarg med banan

Två surdegs knäckemakor med jordnötssmör som toppas med några bananskivor =)


 Varför väljer jag Green choice ekologiskt jordnörssmöri stället för skippy jordnötssmör ?


Skippy innerhåller väldigt liten mängd med jordnötter, samt att de är tillsatt socker. !


Green choice innehåller 99,3% jordnätter och inget socker.


 Energi/100gProtein/100gKolhydrater/100gFett/100g% jordnöt i varan
Skippy creamy640 kcal21 g14 g55 g79 %
Ekologiskt jordnötssmör cream Green choise563,5 kcal25,6 g16 g48,9 g99,3 % 
 
så därför blir valet lätt =)
Av Tommie Carolusson - 8 augusti 2013 13:05

Mina galna ungar =) vi presenterar dom i åldersordning !

Stephanie 10år, Nicole 9år, Tuva-Li 8 år, Alfonz 2år och sist och oxå minst lilla Denize 1år !!

de va nog alla =)

Vad ska man säga vi är en galen familj med fullfart från morgon till kväll.

Dagen startar ca kl 05.45 varje morgon och avslutas för mig iallafall oftast sovande i soffan framför en film som jag och min fru äntligen skulle kolla på i lungn och ro =) 


MIn fru ! en underbar kvinna med lika mkt enegi som hela familjen tillsammans full av energi ! stomen i familjen då jag är lika virrig och snurrig som en galen höna här hemma ibland. =)   




Sist men inte minst Jag =)  Som sagt tanken med denna blogg är att jag ska försöka visa att man kan ha 5 galna ungar och en galen fru =) å ändå kunna knyta ihop livet med allt va det innebär!

Mitt liv förändrades för ca 1,5 år sen då jag vann en tävling och priset var att få ha en peronligtränare i 5 månader och en hälsocoach som hjälpte mig med kosten.

Efter detta har träning/kost  blivigt en del av mitt liv som gör att jag orkar med jobb, en aktivfritid och en stor barnfamilj.

Jag kommer ge tips på träning, kost och uppdateringar på vad som händer i mitt liv.


mvh Tommie








Av Tommie Carolusson - 8 augusti 2013 12:42

Detta är jag en 5barnspappa 33år!! Mitt liv är tempo =) krävs mycket för att få allt att gå ihop med alla barn, jobb ,träning och hälsa samt samlivet .

SÅ jag tänkte starta en blogg om hur jag får ihop allt hur man får energi att orka med att röra på sig äta rätt och hålla en sund motion och en stark kropp.


Mitt liv förändrades den dagen jag vann 5 månader med personligtränare ! följ med på min resa =)

Presentation


Detta är jag en 5barnspappa 33år!! Mitt liv är tempo =) krävs mycket för att få allt att gå ihop med alla barn, jobb ,träning och hälsa samt samlivet .

SÅ jag tänkte starta en blogg om hur jag får ihop allt hur man får energi att orka med att röra på s

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Träning och Hälsa

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning och Hälsa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards