traningspappan

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Tommie Carolusson - 20 augusti 2013 19:49

Helloj !!!


Det börjar hända roliga saker kring min blogg=). Saker och ting börjar röra sig......

Mer info kommer på torsdag =)....

    



Tänkte dela med mig om mina tankar kring hur jag tänker att träning ska vara kul.


Det viktigaste för att träningen ska ge resultat är att den sker regelbundet och kontinuerligt. Visst kan du som periodare fixa formen/konditionen tillfälligt, men fortsätter du inte kommer du ofrånkomligen att gå en sämre form tillmötes igen.

Många är periodare när det gäller träning. Det märks inte minst på gymmet som är överfullt i januari efter alla nyårslöften. Efter ett par månader dalar intresset igen. Och så är det varje år.


Varför fortsätter inte folk?

Jag tror att det beror på att dom inte hittat den rätta träningsformen, eller träningen som är så kul att dom bara måste utföra den. Den som gör att dom kan längta hela dagen efter att få komma iväg.

Jag tror att det finns en träningsform för alla. Bara det att inte alla har upptäckt den ännu.  Jag älskar att styrkträna de är en så skön känsla efter ett bra pass, massa endorfiner i kroppen som gör att jag känner mig glad.

De är att jag nu sett resultatet av min träning som gör att jag känner mig mera motiverad att styrketräna kontinuerligt.

Sen tycker jag att det är skönt att få komma iväg och bara fokusera på mitt, lägga undan alla vardagsbestyr för en stund och bara träna skiten ur mig. Då kommer jag hem med energi som gör att jag orkar vara den pappa jag är.


Det gäller bara att hitta din favorit träning. Prova runt tills du hittar den. Det finns betydligt mer träning än löpning och gym, även om jag inte känner till dem alla. Badminton, innebandy, fotboll,tennis osv.

Sen är det viktigt att ge aktiviteten ett par gånger, allt är inte kul från början. 


Lite bra tankar i punktform:

  • Hitta din grej så blir din träning kul.
  • Märker du av resultatet så kommer det oxå bli kul.
  • Träna med en vän, peppa varandra.
  • Ha ett mål med din träning.
  • Ge din träning ett par gånger! Ge inte upp på första försöket!

Skickar med ett recept på underbara proteinpankakor!!


PROTEINPANNKAKOR – RECEPT

Något som är så grymt gott och så himla lätt att göra är proteinpannkakor. Passar perfekt som frukost, mellis, kvällsmat eller återhämtningsmål efter träningen. Då de är fyllda med en massa proteiner. Det finns många olika varianter av proteinpannkakor men just nu har jag fastnat för detta..

1 st Banan
1 st ägg
Äggvita från 2 st hela ägg.
1,5 dl body science whey 100 blåbär smak
du kan även tillsätta 2-3 dl keso för att få den där själva krämiga känslan ni vet!

Mosa bananen med en gaffel i en bunke. Tillsätt de andra ingredienserna och blanda väl. Stek i olja eller smör.

Jag äter även mina proteinpannkakor med en stor klick jordnötssmör! Magiskt gott!


TESTA!!!  

 

Ha en trevlig kväll!!!


Presentation


Detta är jag en 5barnspappa 33år!! Mitt liv är tempo =) krävs mycket för att få allt att gå ihop med alla barn, jobb ,träning och hälsa samt samlivet .

SÅ jag tänkte starta en blogg om hur jag får ihop allt hur man får energi att orka med att röra på s

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Träning och Hälsa

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning och Hälsa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards