traningspappan

Alla inlägg den 17 augusti 2013

Av Tommie Carolusson - 17 augusti 2013 19:57

Det gick helt sjukt bra i dag på gymmet, vilken sjuk energi jag hade !!.

Körde som sagt bröst/armar idag är inne i en tung vecka med max 5-7 repetioner, tunga vikter & längre vila, kändes som om jag hade blivit starkare orkade mera/tyngre vilket va nice.

Hade mycket energi kvar, så jag avslutade dagens träning med armhävningar med boll som jag tycker är en skön avslutning när man verkligen vill köra slut på det sista som finns kvar i bröstet.

Jag kör med 2 händer på bollen vilket gör att man samtidigt måste stabilisera kroppen vilket gör de hela lite tyngre.

 


Gick sedan upp till roddmaskinen, körde 2000m sen va jag klar!!. helt underbart pass.


Tycker det är kul att ni läser min lilla blogg och kanske inspireras eller får en tanke på att det går att göra en förändring, även fast det lite skämtsams skrivs en kommentar så har det nog såtts ett frö någonstans .  


Ätit middag nyss, vart kikärtsbiffar med zuccinipasta & kvargtzatziki, Super gott .



  .


Nu blir det att mojsa ner sig i soffan & se lite film blir nog Wallander (försvunnen)   .


Ha en super kväll !!!


skickar med en länk som visar olika karaktärer på gymmet =) vem är du ?



Av Tommie Carolusson - 17 augusti 2013 07:10

Godmorgon sovit gott ? .

sovit känns som om man nyss hade slutit ihop ögonen innan de var dags att gå upp igen, men men de är ju vad föräldraskap handlar om.

Man skaffade ju inte ungar för att få sova länge eller ? =) .

Nu sitter man med kaffet i handen och bloggar lite medans dom små ligger och kolla på bolibompa.

Tycker att det är ganska skönt med en lugn start på dagen.

 


Startar alltid upp dagen med en morgon drink innan frukost som består av :


Olimp Amino EAA Aminosyror och Olimp Glutamin som ger mig de lilla extra tillskottet nu när jag är inne i en deffperiod med lågt intag av kalorier och kolhydrater.


EAA består av många fina aminosyror som kroppen och muskulaturen kommer att ha nytta av, framförallt nu när jag kommer att dra ner på kolhydrater och kalorier. Detta är redan "nedbrutet" protein som inte behöver passera genom levern utan går direkt ut i muskeln.


Glutamine är bra för näringsupptaget i magsäcken samt att det ger dig ett bättre immunförsvar. mycket bra när man är inne i en period med lågkalori/lågkolhydratkost.  Detta är den enda aminosyran som på egen hand direkt påverkar proteinsyntesen!.

 

Dessa kostillskott hjälper mig att inte förlora för mycket muskulatur under min deffperiod.

 

Jag vet att det finns många som är "emot" kostillskott men jag säger som en god vän sa till mig: Vi har alla olika förusättningar när det gäller träningoch hur våra kroppar fungerar, vissa kanske behöver, vissa kanske klarar sig utan" tyckte jag va bra sagt !!

 

Men jag ska skriva mera om kostillskott vid ett senare tillfälle på bloggen    .

 

Snart dags för lite frukost, blir harvregrynsgröt med lite frysta bär.

 2q

Idag står återigen bröst/Armar på schemat men det blir att dra iväg och träna efter att frun har varit på sitt gym nu på morgonen.


SÅ jäkla kul att hon oxå börjat tycka träningen är kul! blir lite lättare att förstå varandras behov när det gäller träning när båda tycker det är kul   .

Sen är det ju skönt att få komma ifrån alla ungar och fokusera på något som man själv tycker är roligt, då får man mera energi och ork när man kommer hem igen.

 

NU är det dags för lite frukost !!! passa dig lördag nu kör vi !!!!!

 

Presentation


Detta är jag en 5barnspappa 33år!! Mitt liv är tempo =) krävs mycket för att få allt att gå ihop med alla barn, jobb ,träning och hälsa samt samlivet .

SÅ jag tänkte starta en blogg om hur jag får ihop allt hur man får energi att orka med att röra på s

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Träning och Hälsa

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Träning och Hälsa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards